Varför de största bara vinner och vinner

Den som följer premier league vet kanske att Manchester United vann senast mot Blackpool och att de vände ett tvåmåls underläge. De som inte gillar United kommer säga att det beror på tur men fotbollskunniga personer som Erik Niva har sett det förut och skriver i ett inlägg:

"Den skoningslösa effektiviteten i tjugominutersvändningen hade fått mig att gapa ifall det inte vore för att jag sett den så många gånger tidigare. Tottenham är ju bara ett av lagen som åkt på den genom åren, både på Old Trafford och White Hart Lane."

Manchester United vinner för att allt de vill är att vinna, oavgjort duger inte, och de är vana att vinna och de är vana att vara illa ute och vända matcherna. De har en otrolig rutin i laget, faktiskt i hela organisationen, och det är därför de fortsätter att vinna och växa. De har helt enkelt ett vinnande koncept som de följer till punkt och pricka och de försöker inte att göra stora ändringar om det går dåligt utan de kör på för de vet att de kommer att fungera. Lag som Liverpool har inte längre den här rutinen och det är därför de halkat efter.

Nu är jag ett United fan och hyllar såklart mitt lag när jag kan men Blackpool är värda all beröm de kan få för de var riktigt bra och de förtjänar att spela i den bästa ligan.

Så här ser rutin ut i bilder



Nej man firar inte mål när man ligger under



Hernandez: Jag vill fira målet
Giggs: Nej vi firar bara om vi leder



När vi leder då firar vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0