Erbjudandefaktura från Cederroth Kreatören i Uppsala

Lite då och då trillar det ner fakturor från företag som jag aldrig hört talas om med beställningar på produkter jag knappt hört talas om heller. Om man läser närmare så framkommer det att det inte är en faktura utan ett erbjudande och just denna faktura/erbjudande är en ren bluffaktura.

Du har säkert hört talas om ett ordspråk som "om den ser ut som en hund och låter som en hund då är det troligen en hund". Det är just detta företaget som skickat "erbjudandet" vill att du ska tro och betala fakturan. Det enda som avslöjar att det inte är en aktura är en liten rad som säger "OBS! detta är endast ett erbjudande och ingen betalningsplikt föreligger". Deras e-post [email protected] avslöjar också att det kanske inte är ett helt seriöst företag för de flesta seriösa företagen har ex inof@derasdomän.se som e-post.

Aktivt Blufföretag


Googlade på "Cederroth Kreatören i Uppsala" för att se om företaget finns och om ägaren behöver en lektion i hur man tar fram bra erbjudanden och som definitivt inte skadar företaget. Nu hade jag inte så tur utan det visade sig att det var ett bluffföretag som tydligen varit väldigt aktivt. Du kan läsa mer på http://svenskforetagsforening.se/2011/01/kreatoren-i-uppsala-ab-erbjudandefaktura/

Anledningen till att dessa blufföretag finns är för att vi är så naiva och tror att bara för att det ser ut som en faktura så måste det vara en faktura och även om jag inte vet vad det är så måste jag betala den. Det tar inte ens en minut att googla på företagsnamnet och om det är ett blufföretag så kommer du snabbt se det. Så kolla upp innan du betalar fakturan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0