Otydlig Rea

När jag och min sambo var nere på stan senast så såg vi några reaskyltar som inte var så tydliga som jag personligen hade velat se dem. Butiksägarna vill ju såklart locka in oss i butikerna för även om reavarorna kanske inte passar vår smak så kanske något av deras ordinarie sortiment gör det. Men om det går att missförstå reaerbjudandet så kan det få motsatt effekt.

När vi först såg skylten tänkte vi att det var halva reapriset för det är slutrea nu och vi hade sett flera andra butiker som just hade halva reapriset eller liknande. Men vi hade missat "ord" så rean var inte så bra som vi först trodde utan endast 50% vilket är en vanlig rea i mina ögon.

Vi såg några andra exempel so var ännu värre men vi tod inte några kort på dem så det får bli till nästa gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0